Ik heb een klacht
Als je een klacht hebt, adviseren wij je eerst in gesprek te gaan met de betrokken persoon of de leidinggevende. Wij vinden het belangrijk om samen te zoeken naar een oplossing. Maak een afspraak om de klacht te bespreken en bedenk vooraf wat je wilt bereiken met het gesprek. Je kunt om advies en ondersteuning vragen bij onze onafhankelijke vertrouwenspersonen.
Mocht je twijfelen over de juiste procedure in het geval van een klacht, willen we je adviseren de volgende volgorde aan te houden:
Gesprek met de betrokkenen, behandelaar of leidinggevende –> Vertrouwenspersoon –> Klachtenfunctionaris –> Klachtencommissie of Geschillencommissie
Op deze manier start je met laagdrempelige ondersteuning en kun je opschalen wanneer nodig.
Klachten bij verplichte zorg
Heb je of krijg je te maken met verplichte zorg (bijvoorbeeld een crisisopname of zorgmachtiging) en heb je hier een klacht over? Dan kun je terecht bij de patiëntenvertrouwenspersoon Marjon Boomaerts van Stichting PVP. Zij ondersteunt je op onafhankelijke wijze bij de vragen die je hebt, de klachten over de zorgverlening en je rechtspositie. Je kunt Marjon van maandag t/m donderdag bereiken via 06-17433198 of m.boomaerts@pvp.nl. Bij afwezigheid kun je contact opnemen met de helpdesk op 0900-4448888 of via helpdesk@pvp.nl. De helpdesk is bereikbaar op werkdagen tussen 10-16 uur en op zaterdag tussen 13-16 uur. Op de website van de stichting kun je ook veel informatie vinden: www.pvp.nl
Klachten bij overige zorg (volwassenen en jeugd)
Voor klachten over alle overige zorg (ook voor jeugdige cliënten), is er ook een onafhankelijke vertrouwenspersoon die jou kan ondersteunen bij het voorbereiden of voeren van een gesprek met ons. Daarnaast biedt zij ondersteuning bij het opstellen van een klacht richting de klachtenfunctionaris. De vertrouwenspersoon informeert je over je rechten, maar behandelt de klacht zelf niet. De vertrouwenspersoon heeft een geheimhoudingsplicht en ondersteuning is gratis. De vertrouwenspersoon bij niet-verplichte zorg is Jorina Jacobusse, te bereiken via 06-48439359 of jjacobusse@zorgbelang-zeeland.nl. Zij is bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag van 9.00 tot 17.00 uur. De Klachtenfunctionaris is Janneke Janssen, bereikbaar via kf.zeeuwsegronden@zorgbelang-zeeland.nl of 06-57277008.
Familie Vertrouwens Persoon
Voor familie en naasten is er een Familie Vertrouwens Persoon (FVP). Je kunt bij haar terecht als je te maken hebt met verplichte zorg (bijvoorbeeld een zorgmachtiging) en daar een vraag of een klacht over hebt. Zij ondersteunt je op onafhankelijke wijze, geeft informatie of advies en kan familie/ naasten ook ondersteunen in contact met de hulpverlener. Deze vertrouwenspersoon is onafhankelijk en in dienst van de Landelijke Stichting Familievertrouwenspersonen (www.lsfvp.nl). Ina de Bruijn is de FVP van Zeeuwse Gronden, bereikbaar via 06-53166533 of i.debruijn@lsfvp.nl. Voor familie van cliënten zijn geen kosten verbonden aan het inschakelen van de FVP.
Klachtencommissie Zeeland
Zeeuwse Gronden is aangesloten bij de Klachtencommissie Zeeland p/a Viazorg, Fruitlaan 4c, 4462 EP Goes, klachtencommissiezeeland@viazorg.nl. Als je een klacht hebt, kun je deze schriftelijk indienen bij de Raad van Bestuur van Zeeuwse Gronden. De Raad van Bestuur zal vervolgens aan de klachtencommissie vragen een advies uit te brengen over de klacht.
Je hebt schade geleden
Als je schade hebt geleden door toedoen van Zeeuwse Gronden en deze vergoed wilt hebben, of als je ontevreden bent over de afhandeling van een klacht door de Raad van Bestuur, dan kun je je wenden tot de Geschillencommissie. Per post: Geschillencommissie GGZ, Postbus 90600, 2500 LP Den Haag. Telefonisch: 070-3105310.
Ben je met bovenstaande informatie niet geholpen? Verstuur je klacht dan via dit formulier:
Documenten:
- Klachtenregeling
- Klachtenfunctionaris Janneke Janssen
- Hoe werkt de geschillencommissie in de geestelijke gezondheidszorg
- Klachtencommissie Zeeland
- Samenstelling Klachtencommissie Zeeland
- Familievertrouwenspersoon Ina de Bruijn
- Patiëntvertrouwenspersoon Marjon Boomaerts (bij verplichte zorg)
- Patiëntvertrouwenspersoon Jorina Jacobusse (bij overige zorg)
Vragen over onze zorg?
Neem gerust contact met ons op
Bel 0115 621314
ma t/m vr, 8.00 – 17.00 uur
Actueel

Zeeuwse Gronden leeft! Met een groeiend aantal woon- en dagbestedingslocaties en vele activiteiten op het programma gebeurt er altijd wel wat. We houden je daar graag van op de hoogte. Lees hier het laatste nieuws en volg Zeeuwse Gronden op Facebook.
Eindelijk weer samen voetballen tijdens de Zeeuwse Zomercup 2022
Studenten pedagogiek maken kennis met Zeeuwse Gronden
Koningsreceptie doet herinneren aan begin van Zeeuwse Gronden
Door deze foto dachten wij weer even terug aan de historie van Zeeuwse Gronden. Jan Verhelst en Rita de Rijke waren nauw betrokken bij de oprichting en maakten jarenlang deel…
Het magazine Grondwerk brengt je op de hoogte van het laatste nieuws, aankomende evenementen en interessante ontwikkelingen op en rond de locaties van Zeeuwse Gronden.
Wil je Grondwerk ook ontvangen, gratis en per post? Stuur een berichtje naar info@zeeuwsegronden.nl